Het langer open houden van de fietsenstalling Spoorlaan kost € 117.500 per jaar. Hierbij is rekening gehouden met een tarief van € 0,50 per kaartje. De motie is vertaald in een offerte. De reserve van het parkeerbedrijf is ontoereikend omdat deze de laatste jaren is gebruikt voor: de pilot verlaging dagtarief, de terugloop van centrumbezoekers en de financiering van de fietsenstalling.
Subsidie Maasveren
0
12
12
12
12
Subsidie Maasveren
Wij stellen voor om de stichting Maasveren voor een periode van 4 jaar te subsidiëren. Dit kost ons maximaal € 12.000 per jaar. De hoogte van het bedrag van subsidie is afhankelijk van het werkelijke exploitatietekort.
Oplossingen verkeersveiligheid
0
0
0
0
0
Oplossingen verkeersveiligheid
We vragen voor twee jaar een bedrag van € 50.000 om acute kleine verkeersveiligheidsproblemen op te lossen. In het jaar 2021 evalueren we dit proces. We betalen dit uit de reserve Mobiliteit.
Onderzoek noordelijke randweg
0
150
0
0
0
Onderzoek noordelijke randweg
We stellen voor om € 150.000 beschikbaar te stellen onderzoeken in 2020 welke procedures nodig zijn om fase 1 van de Noordelijke Randweg te realiseren en maken helder wat verder nodig is om deze fase uit te voeren. Deze voorbereidingskosten ramen we op € 150.000. Het voorstel is om deze ten laste van de vrijval ABR gelden 2019 te brengen.
Noordelijke randweg
0
0
0
0
200
Noordelijke randweg
Voor de aanleg van fase 1 van de Noordelijke Randweg nemen we vanaf 2023 jaarlijks een bedrag van € 200.000 op. Dit komt overeen met een investering van ongeveer € 4,7 miljoen.
Verhoging subsidie voor de maasveren
0
12
12
12
12
Verhoging subsidie voor de maasveren
De gemeenteraad heeft op 7 november 2019 via een amendement besloten dat de bijdrage voor het exploitatietekort voor Stichting Maasveren verhoogt wordt van € 12.000 naar € 24.000.
Totaal Nieuw beleid
0
292
24
24
224
3O-ontwikkelingen
0
0
0
0
0
Parkeren
0
0
0
0
0
Parkeren
We hebben de exploitatie van parkeren bijgesteld. De kosten en opbrengsten zijn in 2019 nog in evenwicht, maar op langere termijn zijn de kosten hoger dan de opbrengsten. We zien dat de naheffingsaanslagen teruglopen en dat het onderhoud aan parkeerautomaten stijgt. Vanaf 2020 zijn onttrekkingen uit de reserve parkeren nodig om de kosten te kunnen betalen. In 2020 een bedrag van € 65.000 en dit loopt op tot € 223.000 in 2023. De exploitatie van parkeren staat daarmee onder druk.
Totaal 3O-ontwikkelingen
0
0
0
0
0
Wat kunnen we minder of anders doen?
0
20
-20
-20
-20
Reclame openbare ruimte
0
20
-20
-20
-20
Reclame openbare ruimte
Door het reclame-beleid aan te passen in de openbare ruimte, meer mogelijk te maken, verwachten we jaarlijks € 20.000 aan inkomsten te kunnen realiseren. Extra inkomsten via kleine billboard lijkt het meest haalbaar. Voor de haalbaarheid en de administratieve opzet doen we eerst een onderzoek.